54 Website Popular di Malaysia Untuk Fresh Graduate Mohon Kerja

Assalamualaikum. Hari ni aku nak share senarai job websites yang popular di Malaysia untuk mohon pekerjaan. Sekarang semuanya ada di hujung jari. Kalau ada telefon dan internet, korang dah boleh browse banyak jenis websites untuk cari kerja. 

Sekarang ni pun banyak fresh graduate yang terbiar tanpa perkerjaan. Ha, kat sini aku dah bagi 54 senarai website yang korang boleh cuba. Sampai bila nak menggangur kan? Mari tengok satu-satu. Mana tau korang dapat kerja lepas ni. In Sya Allah.

54 Website Popular di Malaysia Untuk Fresh Graduate Mohon Kerja

1. Mudah.my - Beli dan cari pekerjaan, kereta dijual, dan lain-lain

2. Jobstreet.com.my - Cari ribuan Pekerjaan (jawatan kosong) di Malaysia di JobStreet.com. Cari pekerjaan baru di Malaysia, Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang, Perak, Johor dan Asia. Majikan, boleh iklankan pekerjaan dan cari resume di sini.

3. My.linkedin.com - Cari pekerjaan dengan LinkedIn

4. My.Jora.com - Cari pekerjaan dengan Jora Malaysia. Lebih daripada 7.500 sumber kerjaya, semuanya dalam satu laman web mencari pekerjaan. Pendaftaran dan makluman adalah  percuma.

5. Malaysia.Recruit.net - Cari ribuan laman web pekerjaan, surat khabar dan halaman kerjaya syarikat di seluruh Malaysia dengan satu klik.

6. My.neuvoo/ms - Adakah anda sedang mencari kerja? Anda akan menjumpai semua pekerjaan yang berada di kawasan anda. Pencarian kerja anda bermula di sini.

7. Splashfind.com/my - Cari jawatan kosong: Cari pekerjaan melalui semua kekosongan yang disiarkan di semua laman web kerjaya di Malaysia

8. Expat.com/en/jobs/asia/Malaysia - Pekerjaan di Malaysia, peluang profesional untuk ekspatriat di Malaysia. Kerjaya untuk ekspatriat di Malaysia.

9. JobsCentral.com.my - JobCentral - Portal pengambilan dalam talian yang paling pesat berkembang di Malaysia. Menawarkan kerja untuk majikan dan ratusan peluang pekerjaan baru setiap hari untuk mereka yang sedang mencari pekerjaan.

54 Website Popular di Malaysia Untuk Fresh Graduate Mohon Kerja

10. Indeed.com.my - Pencarian Kerja oleh Indeed. Satu carian untuk semua pekerjaan di Malaysia. Cari berjuta-juta pekerjaan dari ribuan papan kerja, surat khabar, iklan baris dan laman web syarikat indeed.com.my

11. Jobvite.com - Jobvite adalah sistem penjejakan pekerja dan pemohon sosial yang terkemuka bagi syarikat dengan jangkaan tertinggi dalam merekrut perisian

12. My.Jobrapido.com - Cari jawatan kosong: Cari pekerjaan melalui semua kekosongan yang disiarkan di semua laman web kerjaya di Malaysia

13. My.Gigajob - Mencari pekerjaan di Malaysia? Ini adalah portal pekerjaan percuma anda. Kirim pekerjaan dan cari pekerjaan secara percuma. 

14. Kualalumpur.Cracker.com - Iklan pekerjaan Kuala Lumpur dan pekerjaan untuk restoran, kedai runcit, penjualan, perkhidmatan pelanggan (customer service), kerjaya sambilan dan banyak lagi.

15. Expatriates.com - Dikelaskan untuk ekspatriat, perumahan, pekerjaan, barang untuk dijual

16. Majalah.com - Pekerjaan yang telah dikelaskan. Cuba hari ini. 

17. My.StartUpJobs.asia - Startup Jobs Malaysia- Pencarian Pekerjaan Permulaan, pengambilan dan pengambilan pekerja permulaan di Malaysia. Kami membawa bakat besar kepada syarikat hebat.

18. Jobs.Mitula.my - Menawarkan pelbagai carian pekerjaan. Papan pekerjaan terbaik di Malaysia.

19. Monster.com.my - Peluang pekerjaan. Cari Kerja Kosong dan Kirim Resume di Monster Malaysia. Memohon pekerjaan yang lebih segar, peluang pekerjaan, jawatan kosong, contoh resume, pekerjaan penjualan, pekerjaan di Monster Malaysia.

54 Website Popular di Malaysia Untuk Fresh Graduate Mohon Kerja

20. My.TipTopJob.com - IT, Penjualan, Kira-kira, Pengajaran Siswazah Kewangan, Katering, Kejuruteraan, Pembuatan, Pemasaran, Kesetiausahaan, Amal (charity), Iklan, Pengangkutan, Pembinaan- Mesin Pencari Kerja untuk Pekerjaan Perekrutan Kerja Kosong Pekerjaan Nasihat Kerjaya melalui E-mel

21. Jobs.Trovit.my - Cari ratusan ribu peluang pekerjaan dari tempat tinggal anda di Malasia. Memerlukan pekerjaan? Trovit!

22. My.locanto.com - Dalam kategori Jobs Malaysia, anda boleh mendapatkan lebih dari 8000 pekerjaan. Contohnya sokongan pentadbiran (Admin support), seni atau broker. Semak iklan sekarang!

23. Joboolo.net - Joboolo.net, Enjin carian Pekerjaan Antarabangsa, iklan pekerjaan dari papan kerja di seluruh dunia. Menawarkan pekerjaan di Malaysia. Buat carian kerja yang mudah dengan Joboolo.

24. MalaysianBar.org.my - Bar Malaysia. Cari kerja di sini.  

25. Ricebowl.my - Mencari Pekerjaan Separuh Masa, Sepenuh Masa, Internship dan Freelance Malaysia? Pekerjaan merangkumi Selangor, KL, Perak, Pulau Pinang, dll. Pelbagai peluang pekerjaan dan jawatan kosong untuk pencari kerja. Contoh resume terbaik? Dapatkan Resume Percuma dari RiceBowl.my.

26. Jobstore.com - Biarkan Jobstore mencari anda. Jobstore menghantar pekerjaan ke 20+ laman web pekerjaan termasuk Inddeed, Careerjet, Glassdoor, recruit.net, LinkedIn, monster, Google+, Jooble, JobRapido, Incruit Mitula dan banyak lagi.

27. Malaysia.Craigslist.my - Craigslist menyediakan iklan dan forum tempatan untuk pekerjaan, perumahan, untuk penjualan, peribadi, perkhidmatan, komuniti tempatan dan acara (events).

28. Maukerja.my - Pekerjaan di Malaysia dan Singapura. Jawatan Kosong Terkini di Malaysia dan Singapura. Kerja Kosong Kerajaan dan Swasta di sini. Boleh juga iklankan Jawatan Kosong di sini.

29. myStarjob.com - MyStarJob.com, penambahan terbaru untuk kumpulan media Star, adalah portal dalam talian yang menawarkan peluang pekerjaan dan pengambilan pekerja kepada pencari kerja dan majikan.

30. Careerjet.com.my - Enjin carian kerja untuk Malaysia. Cari pekerjaan dari lebih dari sepuluh ribu laman web

31. parttimejobs.malaysia - students- Kerja sambilan untuk Pelajar Malaysia

32. Jobs.cari.la - Cari pekerjaan dan jawatan kosong di Kuala Lumpur, Selangor, Perak, Negeri Sembilan, Johor Bahru, Kuching, Sabah dan Sarawak.

33. My.Jawatan Kini - Cari Kerja Kosong Terkini 2021. Kemas kini Harian di Jawatan Kini

34. My.Jobselina.com - Cari sumber pekerjaan dan kerjaya di Malaysia boleh didapati di jobselina.com. Bekerja untuk syarikat yang sama percaya seperti anda. Sertailah kami hari ini!

35. JenJOBS.com - Portal pekerjaan di Malaysia yang menawarkan ribuan peluang pekerjaan dan kerjaya (Kerja Kosong). Majikan boleh mengiklankan pekerjaan dan mencari resume.

36. eJawatanKosong.net - Portal Jawatan Kosong yang dikemaskinikan setiap hari bagi jawatan kosong kerajaan dan swasta 2021 KL, Selangor, Putrajaya, Kelantan dan Singapura.

37. Parttimepost.com - Mencari pekerjaan sambilan, pekerjaan tetap, pekerjaan bebas atau pekerjaan sukarela? Mulakan carian pekerjaan anda di PartTimePost.com, peneraju laman web carian pekerjaan, dan akses ratusan ribu pekerjaan hari ini.

38. Best Jobs.com.my - Pekerjaan di Malaysia. Kerja dan bank resume. Pencarian pekerjaan percuma melalui e-mel. Iklan pekerjaan percuma untuk majikan.

39. AsiaPartTime.com - Cari Pekerjaan Sambilan, peluang bekerja di rumah, pekerjaan bebas, dan internship! Majikan boleh mendapatkan akses segera ke semua bakat sambilan yang mereka perlukan. Pereka web, kakitangan acara, jurujual, promoter, sukarelawan, pengaturcara, pengurus projek, perunding ... Sepenuhnya percuma untuk kedua-dua majikan dan pencari kerja sambilan!

40. Jobfinder.com.my - Kerja- Cari kerja baharu hari ini!

41. MichaelPage.com.my - Cari Pekerjaan di jenama terbesar di Malaysia. Ada makluman e-mel pekerjaan, soalan wawancara (interview) dan juga maklumat gaji. 

42. KerjaOn9.com - Senarai jawatan kosong kerajaan terkini

43. jobs.jawatan-kerja - Kerja di Malaysia, Jawatan Kosong Terkini 2021, Jawatan Kosong Malaysia, Kerjaya Malaysia 2021, Kerjaya, Kerja Kosong 2021, peluang kerjaya,, Kerja Kosong Terkini 2021

44. ajobthing.my - Satu-satunya Penyelesaian Pengambilan untuk Junior dan Bukan Eksekutif

45. Jobcity.my - Pengeposan pekerjaan percuma untuk majikan dan pencari kerja di Malaysia. Kerja Kosong Malaysia sepenuh masa dan separuh masa. Iklan pengambilan percuma. Cari jawatan kosong di Pulau Pinang, Kuala Lumpur, Selangor, Perak, Johor, Phang, Kedah, Melaka, Perlis, Negeri Sembilan, Sabah, Sarawak dan lain-lain. Iklan jawatan kosong

46. Sabahjobcenter.com - Home- Pusat Kerja Sabah

47. KerjaKosong.my - Portal kerja kosong kerajaan dan swasta terkini 2021. Web iklan kerja, lebih 100 jawatan dikemaskini setiap hari. Kerja kosong di Malaysia.

48. RobertWalters.com.my - Uruskan pencarian pekerjaan anda atau proses pengambilan pekerja di Malaysia melalui Robert Walters- Pengambilan profesional profesional terkemuka di dunia

49. Randstad.com.my - Gambaran keseluruhan 312 Pekerjaan yang ada di Malaysia- Randstad: 312 pekerjaan dijumpai.

50. DecentCareer.com - Cari pekerjaan untuk membina kerjaya yang lebih baik. Cari pekerjaan dari lebih daripada 25000 pekerjaan di Malaysia di Decent-Career.com 

51. IklanJawatan.com - Laman pengiklanan jawatan kerja kosong yang paling banyak membantu penggangur di Malaysia! Dikemaskinikan setiap hari untuk memenuhi permintaan kekosongan pekerjaan. 

52. infojawatankerajaan.com - Jawatan Kosong 2021: Kerja Kosong

53. WisdomJobs.my - Pekerjaan di Malaysia untuk graduan baru, Wisdomjobs menyediakan jawatan kosong terkini untuk pelajar di Malaysia. Pekerjaan IT, kerja sambilan, sepenuh masa, pekerjaan bank

54. Expat-blog.com - Pekerjaan di Malaysia, peluang bekerja untuk ekspatriat di Malaysia. Kerjaya bagi ekspatriat di Malaysia

Dengan senarai ni, aku harap dapat mudahkan para fresh graduate yang masih belum dapat kerja untuk mencari pekerjaan. Semoga apa yang aku kongsikan kat sini dapat bagi manfaat untuk korang semua dan semoga berjaya!

Kredit : Career Cube

0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama