Hasrat Aznil Nawawi Untuk Taja Suntikan Vaksin COVID-19

Aznil Nawawi atau lebih mesra dipanggil Pak Nil baru-baru ini ada update status menerusi Instagram tentang hasrat beliau untuk sponsor atau taja mereka yang ingin mendapatkan vaksin Covid-19 dengan segera.

Berikut kata Pak Nil “Salam semua, Katanya proses suntikan aksin percuma adalah berperingkat-peringkat. Keutamaan akan diberikan kepada warga tua dan frontliners dahulu. Yang lain harus mendaftar online dan tunggu giliran. Mungkin 5-10 bulan akan datang. Namun begitu, mungkin ada juga peluang untuk dapatkan vaksin dengan cepat dan tak perlu tunggu giliran dengan sedikit bayaran. Paknil ingat Paknil nak ambik yang berbayar. Ada sesiapa yang nak join Paknil? Paknil sponsor lah…Tapi taklah ramai sebab harga pun tak tahu lagi”




Ratusan komen boleh dibaca dibawah status Paknil ini. Kebanyakan komen memberi jawapan “Nak” dan tidak lekang juga mereka yang mendoakan niat baik Paknil yang sanggup untuk menaja suntikan vaksin ini kepada mereka yang memerlukan.

“Moga dimurahkan rezeki untuk Paknil”

“Moga Paknil diberkati”

“Alhamdulillah. Semoga dimurahkan lagi rezeki Paknil. Saya nak tapi rasanya Paknil kasi lah peluang tu kat mereka yang lagi memerlukan” antara komen pengikut Paknil.

Beliau juga ada berkongsi artikel CoronaVac berkesan, selamat dan halal di laman Instagram baru-baru ini.


Pharmaniaga Bhd atau Pharmaniaga telah memulakan usaha untuk menghasilkan vaksin halal bagi industri farmaseutikal di Malaysia. Pharmaniaga memberi jaminan bahawa vaksin Covid-19, CoronaVac yang merupakan keluaran syarikat farmaseutikal China, iaitu Sinovac Life Sciences Co Ltd (Sinovac) adalah selamat, berkesan dan halal.

Meskipun ramai yang bimbang dengan penerimaan vaksin ini, tidak dapat dinafikan bahawa kewujudannya sedikit sebanyak melegakan hati terutama buat para frontliners dan pesakit Covid-19.

Tangapan negatif itu perlu dibuang untuk membantu usaha kerajaan mengurangkan jumlah pesakit di samping mengelakkan lebih ramai yang terkena virus ini.

Sumber : Astro Awani 

1 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama