Resepi Ice Latte Matcha Homemade (Instant Matcha BOH)


Boh memperkenalkan greentea latte yang diperbuat dengan serbuk matcha jepun asli dan semula jadi dan diselitkan dengan ekstrak daun stevia, for your healthier indulgence.

Boh yang pertama memasuki pasaran dalam uncang mudah. Greentea latte membolehkan kita berehat dengan cepat dan lancar yang disediakan dengan cawan berkrim latte sejuk atau panas dalam keselesaan rumah atau pejabat.

Dan untuk hanya sebahagian kecil daripada harga minuman berjenama yang dibeli di kafe. Dia menggunakan matcha jepun asli dan bahan semula jadi yang membolehkan pengguna mendapat manfaat yang menenangkan, lebih- lebih lagi untuk matcha lovers.

Mengekalkan keutamaan pengguna minuman yang lebih sihat, green tea latte ni diselitkan dengan dau stevia ekstrak yang bertindak sebagai pemanis semula jadi. Ia dapat menggantikan penggunaan gula tanpa menjejaskan tekstur berkrim minum pada masa yang sama mengandungi lebih sedikit kalori.

Bahan-bahan 

  • Susu pekat
  • Susu cream atau susu cair
  • Instant matcha BOH

Cara-cara menyediakannya

1. Tuangkan serbuk instant matcha BOH ke dalam gelas/cawan yang berisi air panas.

2. Kacau sehingga sebati.

3. Masukkan susu pekat dan susu cair. Kacau sebati.

4. Masukkan ais. Dah siap!


Dengan tekstur yang lembut dan licin ketika minum dan wangi aroma teh hijau. Sangat membuatkan matcha lovers suka dia juga boleh dijadikan minuman pencuci mulut kerana berkrimnya. 

Selamat mencuba matcha lovers~

Kredit : Yasmin Aminin


0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama