Kenapa Peniaga Harus Memilih Instagram Sebagai Medium Pengiklanan?


KENAPA PENIAGA HARUS MEMILIH INSTAGRAM SEBAGAI MEDIUM PENGIKLANAN?

Kenapa Peniaga Harus Memilih Instagram Sebagai Medium Pengiklanan?

1. Instagram mempunyai pengguna yang terbesar 

Menurut kaji selidik dari kumpulan Kantar TNS, sebanyak 73%  pengguna internet dari Malaysia menggunakan aplikasi Instagram. Seperti yang kita tahu zaman sekarang orang nak yang lagi mudah dan pantas.


Kalau dulu naik bas, sekarang dah ada grab sebab grab boleh hantar sampai depan rumah. Dulu orang kena bawa cash banyak sekrang dah boleh guna kad kredit. Dulu terpaksa berbaris kalau nak bayar bil, sekarang dah boleh bayar secara online.


Kalau dulu nak beli barang belanja kena turun shopping mall pusing-pusing bandar semata-mata nak cari periuk belanga, sekarang buka saja smartphone beli terus online kat Shopee, Lazada, Goshop dan sebagainya. Tinggal tunggu barang sampai depan rumah sahaja.


So, nampak sangat perubahan zaman ke arah era digital. 

Kini, terdapat 600 juta pengguna aktif di Instagram. 57% dari pengguna ini akan login setiap hari di Instagram. Secara purata, kadar engagement bagi setiap post di Instagram, adalah 57x lebih tinggi dari Facebook.. dan 120x lebih tinggi dari Twitter.


Oleh itu, peniaga sekarang juga kena berubah mengikut peredaran masa. Nak tak nak kalau nak juga teruskan bisnes anda kekal stabil dan maju kena ubah cara marketing.


Salah satunya adalah dengan menggunakan Instagram sebagai medium pengiklanan.


2. Pengiklanan di Instagram jauh lebih MURAH & PERCUMA.

Anda tak perlu buat banner, tak perlu susah-susah upah orang, atau nak siarkan produk anda di kaca televisyen. Hanya perlu buat akaun untuk bisnes, kemudian anda boleh terus mula mempromosikan produk anda. 


Bahkan anda hanya menggunakan kuota intenet sahaja. Untuk lagi berkesan untuk mempromosikan produk anda di Instagram, anda boleh mendapatkan Ebook Instagram Kaboom – “Panduan Tingkatkan Follower & Letupkan Jualan Di Instagram!”


Dalam Ebook ini anda akan mengetahui :
  • Ebook ini dipakejkan khas untuk mereka yang ingin tingkatkan follower yang targeted, aktif & real di Instagram.
  • Aspek yang dikupas dalam ebook ini meliputi strategi, teknik & cara menjual dengan betul di Instagram sahaja.
  • Rahsia Tingkatkan Follower & Letupkan Jualan di Instagram.


Post a Comment

0 Comments